The three stigmata of Palmer Eldritch

191 pages

English language

Published May 6, 1966 by Macfadden-Bartell.

View on OpenLibrary

Originally published by Doubleday in hardcover in 1965. Copyright date 1964

From the back cover:

IT WAS ALWAYS SATURDAY

You woke each morning with the comfortable feeling that you didn't have to go to your job. Instead, you could climb into your brand new Jaguar, pick up your girl and go to the beach.

Except that when you looked into your shaving mirror you saw a note tacked up, written in your own hand:

THIS IS AN ILLUSION. MAKE GOOD USE OF YOUR TIME, BUDDY BOY.

Because the illusion wouldn't last. And soon you would be back as an unwilling colonist on the dreary planet Mars.

30 editions

Review of 'The Three Stigmata of Palmer Eldritch' on 'Goodreads'

Ce roman raconte, dans un futur de pacotille, le retour de Palmer Eldritch de Proxima du centaure, et ses conséquences sur la Terre toute entière. Car Eldritch est un grand industriel, qui s’apprête à commercialiser une drogue qui va faciliter la vie à tous les colons terriens perdus sur les mondes colonisés du système solaire.
Je le dis tout net, je n’ai pas apprécié ce roman pour de nombreuses raisons : d’abord, le côté surranée de sa vision du futur, et puis la perte brutale de scénario à la moitié du bouquin, et enfin l’espèce de plongée mystique qu’accomplit le héros avant le Deus ex Machina (ou plutôt Deus ex Nihilo) final. Il y a en effet dans la vision que donne [a:Dick|1655|Mark Twain|http://photo.goodreads.com/authors/1170645482p2/1655.jpg] du futur un côté tout à fait analogue aux cartes postales 1900 qui décrivaient un Paris de l’an 2000 rempli de fusées, de gadgets tous plus …

avatar for JohnnySevenMoons

rated it

avatar for kathol

rated it

avatar for murfman

rated it